az autós blog és podcast

Vége az indexnek, vége a blognak?

2020. július 24. - GTV1986

Ma történt valami, ami mellett én sem mehetek el szó nélkül. Történt ugyanis, hogy hosszas hattyúdal után felállt az blogomnak is helyt adó Index szerkesztőségének 90%-ka, kvázi mindenki. Fogjuk rá, hogy ez politika, vagy direktebben, hogy ez a blogéletet nem érintő dolog. De valóban így van ez?

Mert hát mit adott a bloggereknek az index? Mondhatnánk, hogy mi itt azt írunk össze, amit csak akarunk (és valamilyen szinten így is van), de az Index nekünk teret adott, hogy mi, egyszerű civilek, akiknek majdhogynem semmi köze az újságíráshoz, felületet kaphatunk az index cikkei közt. Volt hangunk blogélet előtt is, ugyanakkor a blogolás, mint platform egy mikrofon a kezünkben. A szólásszabadság, a sajtószabadság és a cenzúramentes írás jelképe az írást szerető civilek közt.

Tudom, ne filozofálgassak itt, amikor ez egy autós tematikájú, technikai blog. Talán nincs is helye itt, mégis le kell írnom, mert talán egyszer hozzám is bekopogtat egy cenzor, hogy leszekszives bemutatni a cikkeimet, mielőtt megjelenhetnek egy jóváhagyásra. Abszurd? Néhány hónapja még az is abszurd lett volna, hogy az index teljes szerkesztősége feláll a székéből. Valljuk be, bármi megtörténhet. 

Szerény személyem pedig most megemlékezik - akár itt a vége, akár nem -, mert én a blogolást, a maszek újságírást is itt kaptam. Az első blogom ezen a platformon született kalandor.blog.hu címmel 2006-ban. Azóta már megszűnt, és nem egyenlő a ma ezen a címen található bloggal. A témája sem volt azonos. Aztán itt tértem vissza néhány év kihagyás után az íráshoz ferceltalmok.blog.hu címen, amelyet a mai napig böngészhettek. Végül, de nem utolsó sorban, ez az autós blog is itt van, nektek, nekünk. Az eltelt idővel én is fejlődtem. A fejemből kiírt káoszból az évek alatt letisztult, hogy mik azok a gondolatok, amiket érdemes papírra vetni, és mik azok, amiket inkább visszatennék a fiókba. Csakhogy én semmit nem vettem le, mert amit egyszer vállaltam, azt vállalom ma is. Bölcsebb lettem talán, de ugyanaz az ember vagyok. 

Akkor hogyan tovább? Magam sem tudom. Kedvem lenne sorsközösséget vállalni a szerkesztőkkel, akik ma felálltak, elvégre nekem ők voltak a hőseim, inspiráltak és tanítottak engem, az egyszerű embert az újságírás mesterségére. Ugyanakkor nem lettem újságíró, csak egy blogger. Keserű szájízzel írnék cikkeket egy olyan platformra,aminek a gazdája már nem a sajtószabadság mellett teszi le a voksát.

Írok a jövőben is, mert egy író írjon. De hogy hová, még nem tudom. Ha változik a cím, arról értesítelek titeket. Addig is köszönöm, hogy olvastok! Minden jót kívánok az index.hu szerkesztőségének ezekben a nehéz időkben, és kitartást. Legyen helyük ebben a világban, ahol a másképp gondolkodókat üldözik!

A bejegyzés trackback címe:

https://korlampa.blog.hu/api/trackback/id/tr8816076418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása