az autós blog és podcast

Polírozás - előkészületek

2020. június 09. - GTV1986

Egyre szebb idő van odakint, és ahogy kicsit kisüt a nap, az emberek már mennek is az autómosóba. Mindenki szeretné, ha autója a lehető legszebben csillogna. Most azt vesszük alapul, amikor már nem segít a mosás, sem a wax. Lemattult, karcos kocsik fényezését lehet a újjá varázsolni.

 

A polírozás az autó festék/lakk rétegének finom csiszolását jelenti.

A polírozás nagyon víz-, fény- és térigényes tevékenység, így semmiképpen ne állj neki a panelparkolóban. A minimum egy rendes garázs, ahol lehetőleg csapvíz is van. Ha karcos a kocsi, akkor kvázi lecsiszoljuk a festékréteget a karc aljáig. Azért ez nem minden karcra igaz. Általános szabály, hogy amiben elakad a köröm, az a karc nem fog eltűnni polírozással. Tehát a megkulcsozott ajtót sajnos továbbra is festeni kell. A nem túl mély, de annál bosszantóbb, úgynevezett mosókarcokat többnyire mi magunk okozzuk mosás közben. Ha kefét, nem megfelelő puhaságú rongyot használunk, vagy a nem teljesen tiszta felületet töröljük, akkor a vizesen nem is látszó porszemcsékkel karcoljuk össze a fényezést. Ezen kívül megmarja a fényezést a mindenféle savas anyagok, pl madáürülék, savas eső.

Ha nem találunk megfelelő szakembert a munkára, akkor ideje magunknak kézbe venni az ügyet, és néhány tízezer forintért már polírozásra alkalmas felszerelésünk lehet.  Nézzük végig, hogy milyen feladataink vannak a polírozás megkezdése előtt.

Nagyon fontos, hogy az fényezés a polírozás megkezdése előtt teljesen por és szermentes legyen. Az autó fényezésén sokféle anyagmaradék található régi waxból, mosó samponból, szélvédőmosó folyadékból, stb. Ezeket mind el kell távolítani.

Először is lemossuk a kocsit, jó alaposan. Érdemes a két vödrös módszert választani. Az egyik vödörbe bekeverjük a samponos vizet, ezzel fogunk mosni, a másikba pedig csak tiszta vizet öntünk, ebben öblítjük a szivacsot. Érdemes megnézni mosás után a második vödör víz színét, mennyi kosz jött le a kocsiról. Érdemes a mosás után egy magasnyomású mosóval leöblíteni az autót, majd szárazra kell törölni.

Ezt követően a még vizes kocsit egy lakkgyurmával átdörzsöljük. Csak nedves felületen használjuk a gyurmát, érdemes közben locsolgatni is a felületet. Ez a gyurma összeszedi az összes kátránypöttyöt és bogár maradványt, amit a mosás nem hozott le. Csak a fém felületeket gyurmázzuk, műanyag és gumi felületeket kerüljük vele.

Gyurmázás után wax lemosóval kell áttörölni a kocsit, hogy minden előző waxot leszedjünk róla. Ehhez használhatunk enyhén nedves denaturált szeszes kendőt is, némileg olcsóbb. A denszesz a zsíros lerakódásokat oldja, de a festéket nem.

Ha végeztünk a tisztítással, jöhet a maszkolás. Erre azért van szükség a mert a polírpaszta bizony minden résbe belemegy, illetve a műanyag illetve gumi alkatrészekbe úgy beleeszi magát, hogy nem jön ki többet semmivel. Ezért az összes díszlécet, kédert, lámpát, szélvédőt le kell maszkolni. 3M vagy Tesa szalagok jók, de 1 napnál tovább ne hagyjuk rajta a kocsin, illetve a maszkoló szalagot ne érje víz. Ha mindezekkel megvagyunk, következhet a polírozás, ami a következő cikk témája lesz. Munkára fel!

Mire ügyelj?

 

Ha csak másnap folytatod a polírozást, akkor majd újra le kell mosnod és maszkolnod a kocsit, mivel egy éjszaka alatt biztosan poros lesz.

Az ördög a részletekben rejlik, dolgozz hát igényesen!

Mire lesz szükséged?

 

- két vödör, magasnyomású mosó

- wax- és szilikonmentes autósampon

- mikroszálas szivacs  (később is csak ilyennel mosd az autódat!)

- kb 15 db mikroszálas kendő

- lakkgyurma

- wax lemosó vagy denaturált szesz

- maszkoló szalag különböző szélességben

 

Ne felejts el lájkolni minket Facebookon, követni Instagramon.

Legújabb cikkünket olvastad már?

A bejegyzés trackback címe:

https://korlampa.blog.hu/api/trackback/id/tr2715756738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása