Az Alfa Romeo rajongóknak nem sok okuk volt az örömre, mivel a márkának problémás a sportkocsikkal kapcsolatos múltja. A Fiat 124 Spider eredetileg Alfának készült, míg a 4C állítólag kevesebb mint 10 000 eladást produkált. A cég új GTV-t és 8C-t is bejelentett, mielőtt nagyjából egy évvel később mindkettőt törölte.
Bár végre kaptunk egy új szupersportkocsit a 33 Stradale formájában, ezt a modellt a Carrozzeria Touring Superleggera építi, és mindössze 33 darabra korlátozzák. A Maserati MC20-ra épülő autó állítólag körülbelül 1 millió dollárba kerül, és valószínűleg életének nagy részét a gyűjtők garázsában fogja tölteni.
Úgy tűnik azonban, hogy az Alfa Romeo nem feledkezett meg a szélesebb körben elérhető sportkocsikról. A Car Magazine-nak nyilatkozva a cég marketingvezetője azt mondta: "Bárki, aki az Alfa Romeónál dolgozik, azt fogja mondani, hogy szeretnénk egy másik, teljesítményorientált, megfizethető autót." Cristiano Fiorio azonban kijelentette, hogy a cégnek "teljesítenie" kell, mielőtt az "álmokra" koncentrálna.
Továbbá kifejtette, hogy viszonylag kis márkáról van szó, és nem rendelkeznek ugyanazokkal az erőforrásokkal, mint az Audi, a Mercedes és a Porsche. Ennek eredményeként arra összpontosítanak, hogy helyreállítsák az alapokat, mielőtt olyan szórakoztató termékekbe kezdenének, amelyek valószínűleg több felhajtást keltenének, mint tényleges eladást.
Ahogy Fiorio kifejtette: „Évente egy modellt készítünk, bizonyítva, hogy képesek vagyunk a megvalósításra, nyereségessé válni, olyan számokat produkálni, amelyek elfogadhatók a befektetőknek. Ha ez megvan, akkor álmodhatunk.” Lényegében a vállalatnak olyan alapmodelleket kell tökéletesítenie, mint a következő generációs Giulia és Stelvio, mielőtt kalandozna.
Azonban, amikor egy sportkocsi végre megérkezik, nem biztos, hogy kétüléses lesz. Ehelyett a kiadvány azt sugallja, hogy a Dodge Charger alapjául szolgáló STLA Large platformra épülne. Ez azt jelenti, hogy egy kupét várhatunk, amely a BMW M4-gyel és a Mercedes-AMG CLE 53-mal konkurálhat. Ez nagyon hasonlít a balszerencsés GTV-re, de majd az idő eldönti.
Érdekes módon Fiorio azt sugallta, hogy a 33 Stradale azért kapott jóváhagyást, mert egy munkaidőn kívüli projekt volt, amely nem befolyásolt semmi mást. Azt is elmondta, hogy ha az autó problémákat okozott volna, és a döntéshozók azt mondták volna: „Bas*d meg. Nem fogod megcsinálni.”