A hivatalos előzetes képek egyikén, amelyek a gyártás előtti 500 Hybrid modelleket mutatják, a modell hatfokozatú manuális sebességváltóval van szerelve.
Miközben az olyan cégek, mint az Electrogenics és a Silent Classics azon dolgoznak, hogy elektromos motort zsúfoljanak a belső égésű motorral született autókba, a Fiat az ellenkező irányba tart. A 500e akkumulátoros modelljét hibrid-rásegítéses benzinmotorral szereli át, és közzétette az autó első képeit a 2025 végi gyártás megkezdése előtt.
Bár a Fiat nem erősítette meg, mi van a motorháztető alatt, a belső képekből kiderül, hogy az 500 Hybrid hatfokozatú manuális váltóval rendelkezik. Arra számítunk, hogy a fényes fekete váltókar sebességváltója ugyanahhoz a turbófeltöltős 1,0 literes enyhe hibrid háromhengeres motorhoz kapcsolódik majd, mint a Pandinában, a régi Panda ráncfelvarrott változatában, amelyet most az új Grande Pandával együtt árulnak.
Ha ugyanaz a hibrid hajtáslánc, a vásárlók ne várjanak EV-stílusú gyorsulást, amikor a gázra lépnek. A Pandina ugyanazt a 69 LE-t (70 LE) adja le, mint a régi belső égésű 500-as, mielőtt a nyáron leállították a nem megfelelő kiberbiztonsági előírások miatt. Az elektromos 500-asok 94 LE-t (95 LE / 70 kW) vagy 117 LE-t (119 LE / 87 kW) adnak le, attól függően, hogy a padló alá milyen méretű akkumulátort szerelnek.
De vizuálisan nem sok fogja elválasztani a belső égésű és az elektromos 500-asokat. Természetesen a belső égésű változatoknak hűtési követelményei vannak, amik az elektromosoknak nincsenek, így a Fiatnak funkcionális első hűtőrácsot kellett hozzáadnia, ami a gyártás előtti autókon álcázva van. De nagyjából ennyi a különbség.
A Fiat úgy döntött, hogy újra megtervezi az 500e-t, hogy helyet adjon a hibrid hajtásnak, miután az EV eladásai nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Az autógyártó kénytelen volt többször is leállítani az 500e gyártását az elmúlt 12 hónapban, hogy megakadályozza a felhalmozódó eladatlan autókat, a hibrid változat alacsonyabb ára és ismerősebb motorbeállítása pedig segíthet a forgalom csökkenésének megfordításában.
"Az 500 Hybrid megfizethető villamosítást és ikonikus stílust kínál, bizonyítva, hogy a márka küldetésének középpontjában a társadalmi relevanciája áll" - mondta Olivier Francois, a Fiat vezérigazgatója, elismerve, hogy a kizárólag EV-ből álló kínálat egyszerűen nem passzol az átlagos, költségtudatos 500-as vásárlóhoz.
Míg a Fiat 500e végre belső égésű motort kap a motorháztető alá, az Abarth változat a kizárólag EV megközelítésnél marad. Ennek oka, hogy a Scorpion márka nem tud elegendő teljesítményt kihozni a kis motorból ahhoz, hogy méltó párja legyen az elektromos hot hatch-nek.
forrás: Carscoops