az autós blog és podcast

Helyzetjelentés 2020.08.09

2020. augusztus 09. - GTV1986

Mik történnek mostanában, mi újság az autóimmal, és miért nincs mostanában írás a blogon. Történtek is dolgok, illetve nem is. Nevezhetném írói válságnak, de valójában a munkahelyi küzdelmek, az Index válsága, a saját vállalkozás-kezdeményeimen való gondolkodás elvitte az energiámat. Azért történt pár dolog autós fronton is, de semmi nagy volumenű dolog.

 

Miután elvitték tőlem a Seatot, kicsit azért aggódtam, hogy az Alfa hogyan tűri a napi használatot. Azonban azt kell mondanom, hogy meglepően jól. Be kell valljam, nem nagyon akadt vele gondom, egy apróságot leszámítva. De nézzük meg, mi is volt ez az apróság!

Aznap, amikor elvitték a Seatot (Murphy törvénye...) valami veszettül zörögni kezdett az Alfa váltórudazatában. Az teljesen egyértelmű volt, hogy nem a váltóban, mivel a váltókar jobbra-balra mozgatásával, leállított motornál is jól hallható volt a zaj. A működést egyébként nem befolyásolta, simán elmentem a kocsival még a hibafeltárás előtt Kecskemétre, és nem lett rosszabb. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de engem minden fajta rendellenes zörgés zavar egy autóban. Legyen az a legapróbb kárpit cicergés, már megyek is neki, hogy megszüntessem. Már azon kaptam magam, hogy a 25 fokban is inkább klímázok, mert felhúzott ablaknál nem hallom azt az idegesítő csörömpölést. Ülsz a sportkocsidban, amit még azért mindig megbámulnak, érzed, te vagy a világ királya, adod a gázfröccsöt, és becsörög az a sz@r... Ott buktad el elnök pozíciódat mindenki szemében, és leszel a szánalmas különcködő, aki egy öreg alfában (hahaha, szar olasz!) szív, mert kólázás helyett traubizni akart. De bevallom, nem nagyon volt energiám a dologra.

opera_pillanatfelvetel_2020-08-09_151406_www_pekidi_com.png

Fiat ePER

Van ez az egészen jó adatbázis a Fiat konszern autóinak, az ePER. Elérhető az internetről, és ingyenes. Na most fogtam, és kinéztem az ePER oldalán, hogyan is néz ki a kocsi váltórudazata. Azt már előre sejtettem, hogy nem lesz egyszerű hozzáférni, mivel a motor, és a tűzfal között van, amit alulról a kormánymű határol, felülről pedig a minden is. Itt még nem volt kizárt, hogy nem kell a fél autót szétszedni. Ezt követően kimentem a garázsba. Gondoltam leszedem a szívócsövet, és akkor annyira oda tudok nyúlni egy csavarhúzóval, hogy megmozgassam a dolgokat, hogy egyáltalán mi zörög (ekkor még valami beesett csavaranyára gondoltam). Kocogtatom, zörög is, de nem látom mi. Lebontottam amit csak lehet, hogy legalább az egyik kezemmel meg tudjam mozgatni, vagy az ujjaimmal látni, ilyesmi. Mikor már vállig a motortérben matatok, hogy azért is megrángatom, akkor bizony az egyik rudazat simán leesett a váltóról.

20200714_163331.jpg

Ott a gömb és a körülötte levő gyűrű közt kéne lennie egy műanyagnak...

Houston baj van! Mivel továbbra sem láttam, hogy honnan jött le, így erősen elkezdtem vakarózni, honnan fogok én hozzáférni. Gondoltam leszedem a bal első kereket, és majd ott lebontok dolgokat, és úgy. Nagyjából be is jött, mert innen tényleg ráláttam a problémára, de csak pont akkor a hely volt, hogy a két kezem befért. Azt láttam, hogy a rudazat simán le bír esni a váltóról, mert hogy hiányzik belőle egy műanyag persely.

Jöhet hát öreg barátom, a google. Gondoltam is, hogy egy pics@nnyi persely miatt tutira vehetek komplett rudazatot százezerért, legalább is ahogy a mai világunkban ez mostanában megyen. Némi olasz nyelven guglizás után viszont találtam csak azt az egy rudat, újan - nem is drágán - egy tízesért. Még el is vittem volna, de a rúd másik vége valahol a kocsi közepe táján van, ahová tényleg sehogy nem férek hozzá, amíg bent van a motor a helyén, és azt baromira nem akartam kiszedni. Még fél óra guglizás után találtam hozzá csak azt a hiányzó műanyag perselyt, de nem volt egyértelmű, hogy az odavaló lenne a leírások alapján. 130 forintért vesztegették (+1300 Ft posta), ennyiért egy próbát megér. Kettőt vettem, mert az még mindig csak egy Kinder Bueno ára, viszont a futár ugyanannyi.

s-l1600.jpg

Azóta már nem találom a webáruházban. eBayen még lehet kapni botrányos 1000 forint körüli áron! A cikkszám pedig MALO 3935

Az alkatrészről kiderült egy héttel később, hogy jó lett, viszont a beszerelés nem volt egyszerű. Hogyan préselsz egy perselyt egy gyűrűbe úgy, hogy nem férsz hozzá? Egy délelőttnyi zsírozás, reszelés, patent fogózás és pajszerolás után végül a helyére ment, és mindenki boldog volt, főleg én. Most nem untatnék senkit azzal, hogy hányszor vettem a számra a macskazabáló olasz digót aki EZT-ÍGY-IDE! Aki mindezek után azt hiszi, hogy Alfa Romeot szerelni nehéz, annak megsúgom, hogy egy másik körlámpás társának, a Mininek a szerelése sokkal inkább mélytorkos. Egy barátom küzdött most a kettes minijén a hűtőradiátor cserével. Konkrétan le kell bontani hozzá a komplett elejét a kocsinak.

Na de visszatérve, mi volt még? A két oldalsó levegőbeömlő a műszerfalon törött volt. Ez is mérhetetlenül bosszantó tud számomra lenni, amikor - az amúgy együtt mozgó - két lamella, külön-külön életet él. Lehet kapni újan és egy húszasért hozzám is vágja darabját egy angol webshop, így lett inkább magyar bontott 3000/db áron. Kicsit kopottabb, de legalább beleillik a környezetébe. Nem volt egy atomfizika kicserélni, így két csavarhúzó segítségével már élvezhettem is a makulátlan esztétikát a továbbiakban.

20200801_182151.jpg

a szemléltető ábra

Amit még várok a postástól mostanában, azok többnyire esztétikai dolgok, úgy mint a bal oldali ajtóhatároló, vagy az első tornyok gumi sapkái. Előbbi szintén a kellemesnél kettővel zavaróbban kattan minden nyitásnál- csukásnál, és ahogy láttam fogyóeszköz, mert jó drágán mérik a cseredarabot. Az már kimondottan Alfa sajátosság, hogy ezeknek nem az a vége kopik ki, amelyik határolja az ajtót (mint már kocsikban), hanem a fixen levő másik vége, ami csak egy helyben fordul. Utóbbi alkatrész pedig azért kell, mert ez a gumisapka szintén minden alfával elöregszik, kireped, ezáltal a por és a víz bemegy, és tönkreteszi a toronycsapágyat. Azt meg nem kéne, mert csak utángyártottban létezik, és kb 100.000 Ft / darab. Szóval inkább vettem 10-ért két új gumisapkát. Amint megérkeznek, be is rakom őket.

 

Ne felejts el lájkolni minket Facebookon, követni Instagramon.

Legújabb cikkünket olvastad már?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://korlampa.blog.hu/api/trackback/id/tr9216103532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása