az autós blog és podcast

Hogyan építs autóhifit? - kiegészítők

2020. április 29. - GTV1986

Három részes autóhifi építő sorozatunk a végéhez ér. Miután kiválasztottuk a kiváló fejegységünket, és beszerelnénk azt a frissen szerzett hangszóró szetteket, ideje, hogy szót ejtsünk a beszerelés fő sarokköveiről. 

A szerelőanyagok tekintetében ismét a fő szempontunk az lesz, hogy csak minőségi anyagokból dolgozzunk. Ha elköltöttünk már egy kerek kosár pénzt jobbnál jobb technikára úgy, hogy asszony elől is sikerült eltitkolni, simán agyon lehet verni az egész rendszerünk hangminőségét, ha a szerelésen spórolunk. Először is, érdemes az autónk gyári tyúkbél vékonyságú kábeleit minőségibbre cserélni, ugyanis a sok wattot át kell valamin nyomni a rádiótól a hangszórókig. A gyári kábelek azon túl, hogy vékonyak, szakadtak lehetnek az évek alatt, csatlakozásaik eloxidálódnak a vízpárától. Csak jó minőségű réz kábeleket vegyünk! Fontos, hogy a rádiónknak húzzunk egy saját pozitívot, ez garantálja, hogy az audiorendszerünk közvetlenül kapja a tápot. A kábelezés igényel nem kevés kárpitbontást is, ennek érdemes utánanézni az interneten előtte. Minden autóban máshogy jön le az ajtókárpit, jön ki az ülés, szerelhető le a burkolat. Olcsóbb előre megnézni, mint új patentokat beszerezni, ha eltörnénk. 

images.jpg

Csatlakozások esetében az első számú kötésünk a forrasztott kábelkötés legyen. Ha nem rendelkezünk forrasztóval, vagy nincs gyakorlatunk benne, akkor használhatunk réz csúszósarut, sorkapcsot, wagot. Bármelyik jobb, mint ha csak összesodornánk a kábeleket, aztán megtekernénk szigetelőszalaggal. Az alumínium csatlakozókat lehetőleg kerüljük. Egy jó saruzó fogó is kelleni fog a mutatványhoz. 

A hangszigetelés már egyel komolyabb móka, ugyanis ezzel nagyot javíthatunk a hangzáson. Történik ugyanis, hogy az autónkból a hangerő egy része távozik a külvilág felé, illetve a külvilág felől különféle zajok szűrődnek be, agyonvágva a hangzás tisztaságát. Éppen ezért célszerű azokat az elemeket, amikben a hangszóró lakik bitumenes borítással szigetelni, úgy mint ajtók belseje, csomagtartó, fanatikusabbaknak a teljes utastér. Ezek általában egyik oldalon alumínium borítású, másik oldalukon öntapadós lapok vagy tekercsek, amiket szabadon vághatunk, formázhatunk. Fontos tudni, hogy a zaj és rezgéscsillapítás tömeggel érhető el. Az S merci is csendes autó belül, nézzük meg milyen súlyos szerkezet az ajtaja. Hogy melyik a számunkra megfelelő borítás? Minél vastagabb annál jobb, de csak olyan vastag anyagot vásároljunk, ami el is fér az ajtónkban. Többen esküsznek a Dynamat, STP, Focal szigetelőanyagokra. Lehetőség szerint azt válasszuk, amelyikkel könnyebb dolgozni. Kérjük ki profi szakember tanácsát!

Fáradtságos munka a beszerelés, de szánjuk rá az időt és az energiát, mert sok bosszúságtól megkímélhetjük magunkat a végén. A végén a hangzás kárpótol minket. Építettem a saját GTV-mbe hifit, amire sokan az mondták, hogy lehetetlen akusztikával rendelkezik, de sok utánajárással, a megfelelő minőségű komponensek kiválasztásával, minőségi szereléssel sikerült szép hangzású hifit építenem bele. Az ördög a részletekben rejlik.

Úgyis jön a hosszú hétvége, kalandra fel! Legyen a tiéd a legjobb hifi a telepen, és már csapathatod is a kattogós minimált, a huppogós houset! Ha kérdésed van, tedd fel bátran kommentben!

 

Ne felejts el lájkolni minket Facebookon, követni Instagramon.

Legújabb cikkünket olvastad már?

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://korlampa.blog.hu/api/trackback/id/tr6615648884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása